Alla inlägg den 27 oktober 2009

Av Lena - 27 oktober 2009 22:56

..en grand danois! Vilka stiliga hundar alltså!

Har hittat´flera grand danoisbloggar och efter att ha läst dom vill jag ha en grandis ännu mer!

Det är klart..storleksmässigt är det ju som att ha en häst inne och klart det är mycket jobb men dom verkar ju vara hur goa som helst!

Visserligen kunde jag inte ha nån bättre hund än Rufus, ska inte klaga men en grandis har jag länge velat haft.

En Rufus är inget jag nånsin suktat efter men så en dag i början av mars-04 tog min ena chef med mej till en kvinna som hade en hund tillfälligt som av flera tråkiga orsaker höll på att bli hemlös och ja.. man ska ju aldrig åka å titta på nåt om man inte menat ta med det hem..för när han glatt mötte oss i dörren och senare slängde sig på rygg för att bli kliad på magen var jag fast. Det var "the dog", hunden med stort H, den som var ämnad för mej.

Helt smärtfritt har det inte alltid varit, vi har haft våra duster för Rufus är en kille med en väldigt stor egen vilja. Men i det hela stora har jag bara bra och roliga minnen av honom, bättre vän får man leta efter.

Även fast det (förhoppningsvis) är länge kvar till den dagen han ska lämna jordelivet sitter jag redan nu och oroar mej. Kan inte tänka mej ett liv utan honom. Kan inte tänka mej att åka beachbuggy utan att han lyckligast i världen ska sitta bredvid i framsätet med öronen fladdrande i vinden. Kan inte tänka mej att komma hem utan att mötas av en toklycklig Rufus som varje gång beter sig som om jag varit borta i flera dar fast jag kanske bara varit borta en liten liten stund. Kan inte tänka mej att aldrig mer få skratta åt hans idiotfnatt han kan få ibland, när han är överenergisk och bara kutar runt en i tajta cirklar i en väldigt hög fart och busmorrar.

Hua. Blir ledsen av att tänka på sånt. Men som sagt är det förhoppningsvis länge kvar till den dagen.

Man får ta vara på den tid vi har kvar och göra det bästa.

Älskade vovve, kunde man ha fått en finare kompis än dej? Näe, inte jag iallafall. Love you.


  

Av Lena - 27 oktober 2009 18:51

Älskar musik.

Inte all sorts musik men det mesta. Har lite svårt för klassisk musik typ Bach..blir lite småstressad av att höra sånt.

Konstigt ändå, nästan varje låt jag hört mer än en gång kan jag förknippa med nånting, nåt minne av nåt slag.

Dock inte denna..den bara dök upp i huvudet men jag kan för allt i världen inte komma på nåt som har med just denna låt göra.


Presentation

Omröstning

Äter du sill?
 Ja!
 Nej!
 Kan smaka men helst inte.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards