Alla inlägg den 5 oktober 2009

Av Lena - 5 oktober 2009 00:01

Tänkte att jag ska lägga upp lite bilder från Norgeresan vi gjorde i somras men det är ganska många bilder och jag är ganska trött så jag börjar med en del.

Kan ju berätta så mycket som att vi åkte hoj, totalt 494 mil.

Måste bara säga att jag elsker dette landet för herregud, vilken natur. Vilka berg. VACKERT. Tyvärr gör inte bilderna landet rättvisa, det måste ses med egna ögon. Men jag vill ändå dela med mej av dom.


Detta är då den berömda trollstigen. Vi är väl kanske halvvägs upp.

 

   


Sen träffade vi på ett gäng kor..

   


Och efter en del åkande med både hoj och båt kom vi slutligen fram till Geiranger.

Vy uppifrån, vi åkte ner för ett berg.

  


Åkte båt längs Geirangerfjorden. Undebart vackert..

       


En mås åkte också guidad tur med oss..

  


Ett vattenfall vi såg längs båtfärden. Minns jag inte helt fel hette det "de sju systrarna".

   


Vår första tältnatt..lite orutinerade..

  


Sedan åkte vi Atlanterhavsvägen där vi såg denna märkliga avhuggna bro. Man kan ju faktiskt tro att det är ett stup där men nej.

  


Ny camping..

   


Sedan hamnade vi här.

    


Och här..

      


 To be continued...

Presentation

Omröstning

Äter du sill?
 Ja!
 Nej!
 Kan smaka men helst inte.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards